top of page
Пошук
  • Фото автораДенис Давыдов

7 типових помилок зовнішньої реклами

Оновлено: 14 груд. 2021 р.

Отже, вітаю, дорогий читач. 2015 г рік став знаковим для нашої команди, оскільки став точкою відліку нового, на рекламному ринку України, проекту AdBuild. 2016 проходить не менш цікаво і вже точно не менш насичено - ми розвиваємося, удосконалюємося і готові надати професійну допомогу Вам - нашим замовникам.

Написання цієї статті було спровоковане простим питанням, на яке не знайшлося відповіді у всесвітній павутині, а саме - а які ж вони, неписані, але такі елементарні правила зовнішньої реклами? Чому про них не сказано жодного слова? І чому зовнішня реклама простору СНД так відрізняється у більшості своїй від європейської або, скажімо, американської?

Відповідь на це питання проста - єдиних правил немає, окрім національного законодавства кожної країни. Але воно відноситься здебільшого до змістовної частини, ніж до найцікавішої - візуальної. Таким чином будь-яка рекламна компанія виготовляє те, що визнає потрібним замовник. Що ж маємо? Різношерстне суцвіття абсолютного несмаку, серед якого зрідка можна побачити будь-яка рекламна компанія виготовляє те, що визнає потрібним замовник. Що ж маємо? Різношерсте суцвіття абсолютного несмаку, серед якого зрідка можна побачити щось варте уваги.

Так, може, поговоримо, нарешті, про найпростіші, очевидніші, але ніде не прописані правила оформлення зовнішньої реклами? Поїхали!

7 правил, одно з яких Ви точно хоч раз в житті порушили, порушуєте або порушуватимете:

          1. Кольорова гама та колірні поєднання

Колір - це дуже тонка матерія, що волає до підсвідомості людини на психологічному рівні. Це означає, що за допомогою кольору можна формувати відношення споживача до Вашого бренду. Адже не секрет, що жовтий колір, що асоціюється з сонцем і теплом, викликає в нас приємні почуття. Тоді як темно-сірий або гірчичний має значно менше прихильників в своїх рядах.

Найпростіші правила, що стосуються кольору:

  1. Ефектна і стильна реклама базується на контрастних поєднаннях.

  2. У одному дизайн-макеті кількість основних кольорів не повинна перевищувати 3.

  3. У будь-якому макеті потрібні кольорові акценти.

У Вас перед очима - два приклади. Мабуть, Ви і самі здогадаєтесь, яка реклама вдала, а яка - ні.

Акцент в цій рекламі - однаковий колір логотипу і одягу моделі. Чорний дуже ефектно виглядає на контрастному жовтому, глядач відразу звертає увагу на ефектне вбрання. Що Ви бачите першим? Гарні руки і тут же погляд переходить на сигарету, а звідти плавно - на бренд. Один погляд - і ви все побачили. Одне слово в макеті - і його вистачає, щоб сказати все, що треба.

Інформація в допомогу:

  1. Для ознайомлення з багатством кольорів і відтінків, для підбору колірних поєднань(окрема функція):http://color.romanuke.com

  2. Небагато тексту, палітра сполучуваності кольорів і потрібні в них акценти:http://syndyk.by/article/gurnal/sochetanie_tsvetov_v_interere_tablitsa_i_primeri-21922.html

  3. Багато тексту, якщо ви нічого не знаєте про кольори і їх поєднання:http://tulkindom.ru/tablica-sochetaniya-cvetov

    2. Орфографічні помилки

На цьому особливо детально зупинятися не будемо, оскільки пояснювати тут, по суті, і нічого. Адже якщо у Вас безграмотні маркетологи, то як Ви підходите до організації всього бізнесу? Не дивлячись на це просте золоте правило ("не допускай орфографічних і пунктуаційних помилок взагалі ніде"), багато людей його порушують регулярно.

Чи здається це правило проходять в першому класі школи?

Інформація в допомогу: шкільні підручники та навчальні таблиці з російської мови.

    3. Абсолютна нечитабельність

До речі, попередній приклад цілком підпадає під цю категорію. Подивіться на нього ще раз:

І дайте відповідь на питання - який шанс того, що водій встигне прочитати хоча б половину тексту? А запам'ятати телефон? Нечитабельними можуть бути будь-які носії - білборди, вивіски, сітілайти. Особливо, якщо вони перевантажені великими елементами (наприклад, об'ємні букви) або навпаки - дрібними (візерунки, дрібний шрифт).

Подивіться на цю стелу - що Ви бачите, крім назви, яке не є всесвітньо відомим брендом і ні про що Вам не скаже? А тепер ще уявіть, що їдете по трасі зі швидкістю 120 км/год.

Інформація в допомогу: завжди ставте себе на місце свого споживача. Робите вивіску - пройдіться по вулиці повз крамницю, де вона буде висіти. Визуализируйте! Звернули б Ви увагу на неї? Виготовляєте рекламні конструкції - уявіть себе водієм, ввімкніть фантазію - а зацікавив би Вас такий носій, якби Ви стояли на світлофорі або їхали по трасі повз нього? Щоб розуміти, що потрібно споживачеві, потрібно стати їм.

4. Відсутність креативу


Ви навіть не уявляєте, скільки нестравною, та й просто некрасивої реклами красується на наших вулицях. Реклама - це ж мистецтво. Так чому ж маркетологи забувають про це? Чому у нас кафе «Кафе»? А магазини - «Дитяча шкіра»? Перед Вами - красномовні приклади того, як виготовлення вивісок стає рутиною, яка не має нічого спільного з рекламним бізнесом і маркетингом.

Інформація в допомогу: тест IQ.

    5. Креатив, що зашкалює або реклама абсурду

На жаль, в процентному (та й кількісному) співвідношенні даний вид реклами переважає рекламу попереднього пункту. Звичайно, не будемо заперечувати того факту, що і в світі безліч прикладів безглуздої реклами. Але таку, як на просторах СНД, складно зустріти в будь-якій країні світу. Дивимося приклади.

Сподіваюсь, нікому не спало на думку, що ця реклама приверне натовп споживачів?

І, до речі, сексуальний підтекст (який Ви побачили на білборді з рекламою кабелю) - це окрема тема для статті. Але, не вдаючись тут у подробиці, для порівняння наведемо лише один приклад, як можна використовувати сексуальність зовсім на іншому рівні.


Інформація в допомогу, як і в попередньому прикладі: тест IQ.

    6. Дурість

Ця помилка десь схожа з зашкалюючим креативом. Але буває, що і виготовлення вивісок непогане, і ідея начебто була на етапі створення. Але як вона втілилася, викликає, як мінімум, питання.

Аналогія з перукарем-віртуозом на ім'я Едвард з культового фільму Тіма Бертона очевидна. І втілення не найгірше - мінімалістичне і безпрограшне чорно-біле поєднання. Простий і читабельний шрифт без засічок (останній тренд у світовій рекламі). Якісний глянцевий пластик. Але - як до всієї ідеї ставиться логотип, схожий на яйце? Або як поставляться до такої назви люди, нічого не знають про творчість Бертона? Завжди доводьте хорошу ідею до кінця.

    7. Економія на дизайнері!

Дизайн-макети, які потім стають готовими виробами зовнішньої реклами - це прямий і часом єдиний зв'язок з Вашим споживачем. Мало піти в рекламне агентство і замовити зовнішню рекламу. Потрібно ще розуміти глибину - що і як Ви хочете донести, чи є Ваша реклама відображенням суті бізнесу? Ті кольори і слова, поєднання і об'єкти, які будуть фігурувати на Ваших вивісках - будуть нести інформацію про Вас. І гарний дизайн - це перше, що побачить споживач і точно оцінить.

Отже, давайте підіб'ємо підсумки.

Золоті правила реклами:

  1. Вибирайте грамотні кольорові поєднання.

  2. Не допускайте орфографічних помилок.

  3. Уникайте нечитабельності тексту.

  4. Не створюйте безідейну рекламу з повною відсутністю креативу.

  5. Не створюйте рекламу абсурду з зашкалюючим креативом.

  6. Викресліть зі списку креативних ідей дурість.

  7. Не заощаджуйте на дизайнері!

У наступній статті ми підготуємо приклади якісної реклами з коментарями. Вам буде чому повчитися і де підглянути!

15 переглядів0 коментарів
bottom of page