top of page
Пошук
  • Фото автораДенис Давыдов

ZARA: Мінімалізм у зовнішній рекламі.

Оновлено: 12 січ. 2022 р.

Бренд Zara знайшов своє теперішнє ім'я завдяки щасливому випадку. А почалося все з того, що, вибираючи назву для свого першого магазину, Амансіо Ортега хотів зупинити свій вибір на Zorba (так звали героя з фільму «Грек Зорба»).

Але, як виявилося, зовсім недалеко вже існував бар з такою самою назвою. А літери для вивіски вже були виготовлені та доставлені власнику. Творці магазину не розгубилися: вирішили їх перемішати. Так бренд і знайшов своє ім'я, яке згодом стало впізнаваним у всьому світі.

Як ви помітили, Zara – справжня загадка! Наприклад, найдивніше і те саме, що притягує… Ви знали, що дизайнери цього бренду є абсолютно анонімними?

Про це стало відомо після статті у виданні The New York Times. У ній було заявлено: «Компанія робить акцент насамперед на естетику торгових приміщень та їх вигідне розташування». Це, погодьтеся, йде їм на користь. Інтригуюча аура навколо бренду зберігається за рахунок того, що власник Zara Амансіо Ортега навідріз відмовляється від співпраці зі ЗМІ. Але навіщо це?

Конкурентами бренду є H&M, Benetton та Gap. Відомо, що постійна активна реклама – запорука їхнього успіху. У H&M, наприклад, концепція ґрунтується на співпраці з популярними зірками та взаємодії з відомими будинками моди.


Benetton привертає увагу себе за допомогою «толерантності до всіх культур». Тут все крутиться навколо соціальних чи політичних питань.

Бренд Gap робить ставку на увагу до меншин, наприклад, до жителів околиць. Всі ці гасла та напутності забезпечують крутий ефект: красуючись на величезних білбордах, вони не просто привертають увагу до брендів, а й створюють їхній позитивний імідж.

А заразом – і потужні тригери: обговорюючи проблеми екології чи питання дискримінації, люди так чи інакше згадують бренди та їх ідеологію.

На відміну від своїх прямих конкурентів, модна мережа Zara має власну стежку до успіху, з якою успішно рухається вперед. Вони не закуповують зовнішню рекламу, не займаються випуском телевізійних роликів і беруть участь у модних показах.

Це ніби принципове зречення всіх законів виживання у світі моди! Але сказати, що наш улюблений бренд не має своїх хитрощів, точно не можна. Адже щось їх тримає весь цей час на плаву?

Бренд має пряме відношення до такої великої дистриб'юторської групи, як Inditex, заснованої 1985 року. До групи входять бренди – Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius, Pull & Bear, OYSHO, Uterqüe. Чи помітили Ви подібності у зовнішній рекламі між цими брендами?

Але Zara переграли всіх, зробивши себе вищим і сильнішим. Адже не дарма ж Zara відкриває магазини у найдорожчих та найкрасивіших місцях. На думку менеджера інвестиційної компанії Robeco Global Consumer Trends Джека Ніла, це навіть у нашій підсвідомості ставить бренд в один ряд із люксовою продукцією.

Так, величезний білборд, що є магазином, не може не привернути увагу: Zara не знецінює важливість реклами, просто робить її по-своєму.

Наприклад, ще в недалекому 2014 році Ортега придбав приміщення для свого магазину за цілих $300 млн. Розташовується він на П'ятій Авеню, «тулячись» поряд з такими бутіками, як Burberry, Gucci та іншими. Це дуже хитрий хід, а хто вважає, що ця сума просто надхмарна, не дуже розуміється на вигідних капіталовкладеннях.

Адже сам магазин і є величезний, розкішний білборд, через який регулярно проходять щонайменше 50 млн. туристів!

Букви ZARA навіть будучи в невеликому розмірі з властивим мінімалізмом, просто маняче закликають зайти і придбати модну річ.

Команда бренду Zara – це насамперед хороші стратеги. Саме це забезпечило такий високий рівень популярності бренду: хто у світі хоча б раз не чув про нього?

Навіть сам Доменіко де Соле, колишній президент модного будинку Gucci зазначив, що світло вітрин та самої вивіски ZARA зроблено так, щоб підкреслити всі переваги унікальним освітленням.

Вони по максимуму хочуть досягти успіху в правильній подачі світла з вивіски. Для цього працівники Inditex систематично проводять дослідницьку роботу.

Ви можете уявити, скільки докладено зусиль до цих чарівних величезних букв ZARA? Вони обладнали цілу штаб-квартиру, куди не надходить денне світло, щоб можна було постійно проводити експерименти з освітленням.

Фахівці вибудовують композицію та підбирають оптимальний варіант по світлу, щоб і вітрина, і вивіска виглядали чудово у будь-який час доби.

Звичайно ж, бренду Zara, не завадило б забезпечити себе парочкою білбордів та рекламних відеороликів (що має великий попит серед молоді). Адже хочеться побачити щось нове, а «вічна загадка» може скоро набриднути.

Пора б Амансіо Ортега замислитися над ще одним загадковим ходом, який зацікавив клієнтів і змусив закохатися в його продукцію ще більше.

20 переглядів0 коментарів
bottom of page